Wil jij een verkeersveilig en bereikbaar Hengelo? Grijp nu je kans om je mening te geven!

fiets kleiner.jpg
Door Susanne van den Beukel op 1 februari 2023 om 19:02

Hoe beweeg jij door Hengelo? Pak je de fiets, loop je liever of neem je toch maar de auto? Vind je dat de verkeersveiligheid en bereikbaarheid anders kunnen? Grijp dan nu je kans om het ons te laten weten!

De gemeente Hengelo heeft onlangs een mobiliteitsplan gemaakt. De titel is ‘Heel Hengelo in beweging’. Op de website van de gemeente staat hierover het volgende: “Mobiliteit is meer dan verkeer. En meer dan wegen en kruispunten. Mobiliteit gaat om het verbinden van mensen en activiteiten. We hebben allemaal met mobiliteit te maken. We bewegen door de stad, we lopen, we fietsen, we pakken de bus, de trein of rijden in de auto.”

Het mobiliteitsplan geeft antwoord op de vraag hoe we Hengelo in de toekomst leefbaar, verkeersveilig en bereikbaar houden. Dit plan heeft tot 17 januari jl. ter inzage gelegen.

Heb je dit gemist? En baal je nu dat de termijn is verstreken? Het is nog niet te laat! Want dit voorjaar organiseert de gemeenteraad een beeldvormende politieke markt over het mobiliteitsplan. Dan mogen inwoners en politieke partijen hun zegje doen.

We willen dan natuurlijk goed beslagen ten ijs komen. Wij zijn daarom benieuwd wat jij vindt van de verkeersveiligheid en bereikbaarheid in Hengelo. Vind jij dat het anders en beter kan? Deel je ideeën en suggesties met ons! Stuur tot eind februari een mail naar fractie@hengelo.christenunie.nl.

Labels: