Partij met een missie

Christelijk-sociaal
De ChristenUnie bouwt voort op een lange christelijk-sociale traditie. Wij geloven dat God de overheid heeft ingesteld. De overheid staat in Zijn dienst. Christenen voelen zich - gelovig luisterend naar het Woord van God - verantwoordelijk voor de samenleving. Vanuit die overtuiging komen wij op voor de belangen van iedereen die deel uitmaakt van onze waardevolle woonplaats Hengelo. Het is de taak van de overheid om de samenleving in stand te houden, te ontwikkelen en het welzijn van de burgers te bevorderen.
Klik hier om weer te weten te komen over de missie van de ChristenUnie.

Afdeling Hengelo
De ChristenUnie Hengelo is opgericht in april 2001 als een politieke fusie van GPV en RPF. Voor die datum was er in Hengelo al een vergaande samenwerking tussen de beide partijen. Onder de naam GPV/RPF is vanaf 1982 meegedaan aan de verkiezingen in Hengelo. In 1990 haalden GPV/RPF één raadszetel. De ChristenUnie Hengelo heeft op dit moment circa 100 leden. De fractie komt zo'n tweemaal per maand bijeen, waarbij iedereen welkom is. Daarnaast verschijnt er regelmatig een nieuwsbrief waarop je je kunt abonneren.

Steun ons
Jij kunt ook actief worden binnen de ChristenUnie. Klik op lid worden om je aan te melden als lid. Doe met ons mee en steun christelijke politiek in Hengelo.