Thema-uitzending over eenzaamheid

Eenzaamheid.jpg
Door Susanne van den Beukel op 15 februari 2019 om 14:47

Thema-uitzending over eenzaamheid

9-01-2019 Susanne van den Beukel schrijft in het Hengelo's Weekblad:

Susanne van den Beukel was te gast bij de thema-uitzending over eenzaamheid.

Deze werd georganiseerd van Het College VanBenV (Radio Hengelo TV). In verzorgingshuis Het Woolde kon jong én oud meepraten, niet alleen vooraan aan tafel maar ook vanuit de zaal. Hoe voelt het om eenzaam te zijn? Wat het van de lokale politiek maar vooral van ons als samenleving vraagt om echt naar elkaar om te zien en, face-to-face ontmoetingen veel waardevoller zijn dan social media contacten. Kortom het was een bijzondere avond met goede gesprekken. Dank zij de grote betrokkenheid rondom het onderwerp lukte een eerste 'ontmoetings-conferentie' hier in onze stad. De wens vanuit ChristenUnie voor de uitvoering van onze motie Eenzaamheid komt een stapje dichter bij.

Want het is belangrijk om hier in Hengelo het gesprek erover te blijven voeren; ervoor te zorgen, dat het geen taboe thema blijft. Dit hebben we als fractie de afgelopen maanden intensiev tijdens diverse werkbezoeken n.a.v. onze 'facebook appel-cake-actie' gedaan. Want de laatste cijfers van het GGD (2016) geven aan, dat 47% van de 65+ers hier in Hengelo zich zeer eenzaam voelen.