Berichten geschreven door Elles Assink-Kroon

1. 20240301_172705.jpg
    Door Elles Assink-Kroon op 26 maart 2024

Energie van Hengelo: lokale, betaalbare én eerlijke energie voor iedereen

De fractie bracht onlangs een bezoek aan Energie van Hengelo. We spraken met een van de oprichters, de bevlogen Michel Tap, over de energiecoöperatie. En hoe deze – in minder dan twee jaar na de oprichting – onmisbaar is geworden voor de gemeente Hengelo.

Lees meer over "Energie van Hengelo: lokale, betaalbare én eerlijke energie voor iedereen"
  2. Beleidsbegroting 2024-2027.jpg
    Door Elles Assink-Kroon op 20 november 2023

Woensdag 8 november was het weer tijd voor de Begrotingsraad. Op die avond werd de Beleidsbegroting 2024-2027 vastgesteld. In totaal kon zo’n 380 miljoen euro worden verdeeld. Niet voor niets was dit dan ook de belangrijkste raadsvergadering van het jaar. De ChristenUnie was mede-indiener van vijf moties, die allemaal werden aanvaard. Een mooi resultaat waar we erg dankbaar voor zijn.

Lees meer over "Een betere afvalinzameling, minder regeldruk voor vrijwilligers en langer gratis lid van de bieb"
  3. André de Mots kleinst.jpg
    Door Elles Assink-Kroon op 28 februari 2023

In dit artikel een kennismaking met André de Mots. Hij is een van de ChristenUnie-kandidaten uit Hengelo voor de Provinciale Statenverkiezingen. Hij vertelt over wat hem beweegt om zich verkiesbaar te stellen. En waarom deze verkiezingen belangrijk zijn, juist ook voor Hengelo.

Lees meer over "André is student én kandidaat-statenlid: “Democratie is meer dan een papiertje invullen”."