Dak- en thuisloos

dakloos en thuisloos.jpg
Door Susanne van den Beukel op 18 februari 2021 om 19:39

Dak- en thuisloos

“Het aantal dak- en thuisloze jongeren in ons land is fors.”, schrijft staatssecretaris van VWS Paul Blokhuis in zijn aanbiedingsbrief bij het landelijk actieprogramma Dak- en Thuisloze jongeren 2019-2021 aan het kabinet. “Ons land telt een te groot aantal dak- en thuisloze mensen.

Mensen, die geen (t)huis hebben waar ze zich terug kunnen trekken en zich veilig kunnen voelen.”, zijn de eerste zinnen van het landelijk actieprogramma Een (t)huis, een toekomst (juni 2020). Als we het Nieuws volgen komen we geregeld berichten tegen met de vraag hoe het dak- en thuisloze mensen nu in Corona-tijd gaat. Maar ook de vraag waar ze naartoe konden tijdens het winterse weer de afgelopen weken. Ook wij als fractie zijn alert en stelden daarom vragen aan het college over de situatie hier in Hengelo. De antwoorden zijn inmiddels binnen en kunt u HIER terug lezen.

We zijn heel blij om te horen, dat er inmiddels ook een regionaal actieplan op tafel ligt. Graag willen wij als fractie samen met de andere raadsfracties en het college het gesprek voeren. Daarom hebben wij bij het presidium een aanvraag voor het organiseren van een politieke markt omtrent dak- en thuisloosheid aangevraagd.
Zodra wij weten waanneer die plaats zal vinden houden wij u zeker op de hoogte.

Labels: