Station Hengelo

20190223_142333.jpg
Door Susanne van den Beukel op 4 januari 2021 om 19:51

Station Hengelo

Toen we op 4 januari in de Tubantia lazen dat de NS van plan is op het centraal station in Hengelo het loket en de servicebalie te schrappen.
Wij waren zeer verbaasd, u ook?

Verbaasd omdat wij het belang van het behoud van de dienstverlening op ons station, juist ook vanwege alle toekomstplannen, belangrijk vinden.
Ons station is een centraal verbindingspunt voor nationaal én internationaal treinverkeer. Daarnaast is "treinen" een belangrijke duurzame manier van woon-werk-vervoer.
Maar denk ook aan alle scholieren die er regelmatig gebruik van maken. Het servicepersoneel helpt als je bijvoorbeeld met je OV-kaart problemen hebt, tussen vervoerders moet wisselen en het even niet lukt of mindervalide bent en even een ondersteunende hand nodig hebt. Mede ook door hun aanwezigheid blijft het er schoon en houden ze wangedrag buiten de deur.
De afgelopen jaren is er hard en succesvol gelobbyd om Hengelo als volwaardig station te behouden. Hierbij hoort zeker ook een adequate dienstverlening op het station zelf.

Tijdens de raadsvergadering van afgelopen woensdag werden ook door ons vragen aan het college gesteld. Tubantia deed hiervan verslag. Zie hier.

Tot ons genoegen hoorden wij, dat het college de oproep vanuit de raad deelt en met de NS in gesprek wil gaan.