Aandacht voor elkaar

Hulp bij eenzaamheid.jpg
Door Susanne van den Beukel op 2 oktober 2020 om 11:34

Aandacht voor elkaar

Vanaf 1 t/m 8 oktober is er de landelijke Week tegen Eenzaamheid.
Het is een wens, een diep verlangen voor onze maatschappij: aandacht voor elkaar, elkaar zien en tijd voor elkaar nemen.

Juist nu in coronatijden ervaren veel mensen wat het betekent om alleen te zijn – vaak ook om eenzaam te zijn. Het koffiemoment waar je altijd naar uitziet valt plotseling weg. Familie komt minder vaak langs en houdt veilig afstand. Ook het gesprekje aan de kassa is beperkt en slechts via een plexiglas-muurtje mogelijk.

Daarom willen wij als lokale ChristenUnie ‘aandacht voor elkaar’ juist in deze week in een daad omzetten. Want iedereen kan met een klein gebaar van betekenis zijn voor de ander. Daarom ontvangt ieder lid van ChristenUnie Hengelo e.o. de komende dagen bemoedigende post van ons. Naast een persoonlijke groet zit in deze brief een uitdeelkaartje. Want ‘aandacht voor elkaar’ geef je door, je deelt het met de mensen om je heen. Samen met een kleine groet, een uitnodiging op de koffie (zo mogelijk) of jouw telefoonnummer om eens te bellen kan dit kleine kaartje al veel betekenen.

Weet jij nog meer mensen die een bemoedigend kaartje zouden kunnen waarderen? Dan is omapost.nl misschien een leuke tip. Deze en nog vele meer ideeën zijn te vinden op de website: https://www.eentegeneenzaamheid.nl/initiatieven/omapost/