Kunst en cultuur (Politieke Markt)

KunstEnCultuur-groot.jpg
Door Susanne van den Beukel op 25 augustus 2020 om 19:17

Kunst en cultuur (Politieke Markt)

Muziek en toneel
Amateur of professioneel
Lezen, dichten, schilderkunst en dans
Het geeft Hengelo zijn glans.

Dit alles en nog veel meer (of juist niet) is terug te vinden in de concept kunst- en cultuurnota die op 25 augustus in een beeldvormende politieke markt besproken werd. Tal van insprekers uit de Hengelose kunst- en cultuurwereld deelden hun gedachten over deze nota met de raad en de wethouder.

Als ChristenUnie hebben wij al tijdens de evaluatie van de oude kunst- en cultuurnota onze inbreng gegeven en ook door diverse vragen van ons laten horen. In de concept-nota komen niet alle partners evenredig aan bod. Zo worden erfgoed en kleine amateurverenigingen haast niet benoemd.

Daarnaast is er nog steeds behoefte aan een gezamenlijke depotruimte en meer aandacht nodig voor het behoud en beheer van de Hengelose kunstcollectie. Ook zijn wij van mening dat veel geld voor onderzoek vaak overbodig is als er maar gebruik gemaakt wordt van reeds bestaande mogelijkheden en men deze op creatieve manier met elkaar verbindt. Dit o.a. door één aanspreekpunt in te stellen voor de kunst- en cultuurwereld binnen het stadhuis. Want, de lijntjes zijn vaak korter dan we denken.

Het college heeft alle input verzameld en gaat op basis daarvan de nieuwe nota aanpassen en deels bijstellen. We zien er naar uit …

Ook deze politieke markt is terug te luisteren via: https://hengelo.raadsinformatie.nl/vergadering/704491/%2025-08-2020

Labels: